Thursday 27 July 2017

First show in my last semester :')

11 March 2017 marked my first show in my last semester here. Sebab dah last sem kan, kalau boleh semua show nak join hahahah.

Show wedding kali ni bertempat di Kajang. Selalunya aku join show wedding waktu siang, tapi kali ni lain sikit. Wedding dia buat waktu malam. Kiranya ni first time aku join show wedding malam.


Line-ups:

GERETEH
Aku
Milin

TINGKAH
Nina
Fasya
Sima

SAWO
Azira

PERCUSSION
Alif
Husni
Bella
Syeera

Untuk show kali ni, aku partner dengan Milin untuk position gereteh. Tak banyak pun lagu yang kena main, ada dalam 10 lagu ja. Kalau join show wedding dulu-dulu, kena main dalam 15-20 lagu. Yang paling best, disebabkan klien request lagu Cintaku 100%, jadi aku pun dapatlah belajar lagu tu sebagai gereteh. Sebelum ni main toys untuk lagu tu.

Since ni wedding malam, pagi hari kejadian tu dapatlah kami berehat-rehat dulu. Malam sebelum tu boleh tengok kdrama puas-puas tanpa risau overslept. Dalam pukul 2 petang macam tu, barulah kena berkumpul kat istana. Dalam pukul 4 petang, kereta sewa semua dah ada, dan kami pun bertolak ke Kajang lepas dah siap masukkan barang dalam kereta.

Sampai ja kat sana, terus kena buat soundcheck. Soundcheck ni penting sebab kita guna PA system, so orang PA system tu nak kena check microphone semua berfungsi ke tak, lepastu bunyi ok ke tak, kuat sangat ke slow ke, etc.

Lepas dah siap soundcheck, tuan rumah bagi kami makan dulu. Disebabkan dah nak Maghrib, aku pun gigihlah makan cepat-cepat sebab aku ni makan slow. Lepastu, kami pun bersiap-siap tukar baju, mekap, solat Maghrib.


Show time!

Alhamdulillah all went well. Aku pun dah boleh control tahap nervous sebab dah banyak kali jadi gereteh kan. Habis ja perform, terus aku dengan yang lain pi makan buat kali kedua. Oh well, that's the best part of wedding shows; free food eheheh.

Lepas tetamu semua dah banyak beransur pulang, kami pun kemaslah barang-barang nak balik.


After-show pictures

Tapi yang paling takleh lupa, boleh pulak aku selsema teruk 3-4 jam sebelum show eh. Padahal sebelum tu sihat walafiat ja. Hmm aku syak ni mesti sebab berjangkit dengan Husni hmm.

Seksa wehhhh sambil nak perform sambil nak lap hingus dengan tisu. Disebabkan aku tak prepare nak selsema ni, aku pun tak bawaklah apa-apa stok tisu. Gigihlah aku ambik serviette kat meja makanan kat luar dewan banyak-banyak.


Compulsory pictures with the bride and groom

Anyway, terima kasih tuan rumah sebab sudi menjemput kami untuk memeriahkan majlis :)







No comments:

I Miss My Bloggggggg

Annyeong yeorobunnnn~~~~ Wahhhh it's been a loooongggggggg time I haven't been here T.T I know I did promised myself to wri...