Friday 19 April 2019

My first AirAsia In-Flight Meal


여러분 안녕하세요!
 (Hi everyone)

Harini nak cerita pasal my first in-flight meal masa naik AirAsia haritu heheh.

Kalau nak kira, aku baru 3 kali naik pesawat Air Asia ni. First time masa pergi Jakarta-Bandung dengan roommate sebelum grad (2017), kali kedua ke Kuching masa resepsi Nana (2018), dan yang terbaru, awal April haritu balik ke Penang.

Dua flight sebelum ni aku tak ambik meal pun sebab dah makan siap-siap sebelum naik flight. Tapi kali ni, aku tak sempat nak makan. Sebabnya, aku ada kelas gamelan sampai pukul 12 tengahari. Habis kelas, terus kena gerak ke KLIA2 sebab flight pukul 3:45pm. Aku kira-kira dari KLPAC (tempat kelas gamelan) ke KLIA2 ambik masa dalam 2 jam jugak perjalanan guna public transport. Tak sempat nak singgah makan kat mana-mana pun.

Dah alang-alang gitu, aku pun ambik je lah in-flight meal, walaupun KUL-PEN tu dalam 45 minit je lol. Kang berbunyi pulak perut aku dalam kapal terbang tu. Lagipun RM10.60 je harga dia, hmm okaylah kan. Aku book makanan ni dua hari sebelum flight.

Before take-off

Flying~~~

Dalam beberapa minit lepas tanda "pakai tali pinggang keselamatan" tu off, ada pramugari mai tolak troli makanan. Dia panggil nama, then mintak boarding pass kita nak check. So here comes the exciting part; MY FOOD HAS ARRIVED!


My meal: Roast Chicken with Pesto Cream Sauce nyums.

How does it look? Omnomnomnom

What's inside?
1) Fluffy mashed potato
2) Perfectly prepped roasted chicken (bahagian dada)
3) Pesto sauce
4) Steamed carrots and broccoli (untuk melengkapkan piramid makanan gittew)

Kalau flight bawah 90 minit, diorang bagi air mineral dalam cup tu je. Kalau flight berdurasi 90 minit ke atas, kita boleh pilih sama ada nak kopi atau teh.

Mula-mula takut jugak nak try pesto sauce tu. Almaklumlah, warna dia hijau cenggitu kot-kotlah ada rasa pudina ke kan. Aku dah lah tak minat benda-benda berperisa pudina ni. (Sorry Jungkook and Hobi, kita tak geng bab mint ni//Oh just some BTS-ARMY thing)

Surprisingly, sedap gila pesto tu. Taktahu nak describe macam mana, tapi hmm sedap lah. Savoury, gittew tapi taklah pedas pun.

My verdict:
Taste: 5/5
Price: 4.5/5
Portion: 4/5 (Kalau flight 3-4 jam, mungkin kena ambik 2 pax baru cukup)


Okay so ni bahan-bahan dia. Mana lah tahu tetiba aku ada teringin nak makan ni lagi ke, boleh try masak sendiri heheh.

Orait so rasanya sampai sini je. Aku try jadikan habit untuk menulis on weekly basis, sebab rindu dah lama tak membebel kat sini. 

P/S: Not sponsored by AirAsia

Sincerely yours,
Your Worldwide Cutiepie <3



No comments:

I Miss My Bloggggggg

Annyeong yeorobunnnn~~~~ Wahhhh it's been a loooongggggggg time I haven't been here T.T I know I did promised myself to wri...