Sunday 13 September 2015

A half-day off from TCoL's training

Aku tahu aku sepatutnya tidur sekarang ni *it's 2.07am* kalau tak habislaa nanti overslept esok. Dah laa pukul 9 kena setup alat. Hmm tapi takpalah. Sikiiiiiiiiittttttttttt ja lagi hehe

Harini cikgu cakap start berkumpul dekat TR (short for Training Room) pukul 5 petang. Aku pun "oh okay yay boleh sambung tidoq lepas subuh"
OKAY JANGAN TIRU TABIAT DI ATAS

Mula-mula dalam hati konon-kononnya "okay tengahari ni kita start study sikit lepastu kita gerak pi tr lepas asaq"
Acah-acah azam tahun baru sangat nak start study awal sem. Lewls.

Tak lama lepas aku ada 'nawaitu' yang sangat cemerlang gemilang terbilang tu, tiba-tiba mai pulak 'nawaitu' lain.
"Apa kata kita pi berjimba kat Jalan TAR. Bukan selalu boleh pi"

Aku pun lepastu bersiap ala kadar ja lepastu terus keluaq tunggu bas. Masa tu nak dekat pukul 1 tengahari. Sampai Jalan TAR, dah masuk waktu zohor. Pi laa sembahyang sat lepastu baru laa mulakan 'Operasi MembeliBelah' hahaha.

Tak laa banyak mana pun aku shopping tapi hmm biasalaa orang perempuan hmm.


Barang first yang aku beli ni haa perfume Victoria Secret. Aku selalu tengok orang pakai perfume jenama ni. Macam best. Aku pun nak laa jugak try. Ni botol saiz sederhana. Harga dia rm15. Kalau saiz besar lagi harga rm25. Kalau yang saiz cinonet sikit murah ja, rm5 tapi mesti cepat habis nanti sebab kecik ja. Yang kaler biru aku beli ni nama dia 'Endless Love'. Hmm boleh tahan jugak laa bau dia. Sedap. Wangi.


Lepastu jalan sikit lagi aku jumpa kedai jual tudung banyak-banyak. Ada kedai ni dia jual bawal crepe rm5 sehelai. Aku pun borong laa 6 helai hehehe. Best pakai bawal crepe ni sebab dia senang menjadi kat muka so tak payah bersusah payah spray starch kat tudung semata-mata nak bagi dia muncung lawa. *Girls paham kot masalah ni hmm* Lagi satu, bawal crepe ni kain dia tak jarang sangat jadi tak pakai inner tudung pun takpa.


Dari awal aku niat nak mai Jalan Tar ni, aku memang nak beli baju kurung sepasang. Punya laa dok jalan tengah-tengah terik + jerebu sambil makan sosej yang macam Uncle Bob punya tu, tetiba aku nampak ada satu kedai ni dia jual baju kurung less than rm100. Aku pun masuk laa. Pastu berkenan kat baju kurung pahang ni. Harga yang makcik tu bagi rm65. 

Bagi aku, harga ni okay ja. Sebab selalunya upah menjahit baju kurung pahang ni rm40++. Tu tak kira lagi harga kain. Kalau total up, lebih laa dari harga baju ni. Aku memang suka baju kurung pahang sebab bila pakai nanti kita akan nampak kurus hahaha.

Dalam gambar ni memang buruk sikit laa. Almaklum laa aku ni bukan photographer sangat pun. Ambik gambar pakai phone cikai ja. Tapi kalau tengok dengan mata sendiri, baju ni memang cantik. Dia kain songket tapi yang telah di-cotton-kan gittew. So tak laa panas macam kain songket sebenar.

Lepas dah habis shopping, aku rasa macam nak lukis inai kat tangan. Aku pun pi laa kat port kakak-kakak makcik-makcik melukis inai. 

Gemuknya jari hmm
Mula-mula aku sua tangan kanan dulu kat kakak tu. Dia pun lukis laa corak ni. Cantik kan. Suka tengok orang yang pandai melukis inai ni. Dah laa dia main lukis lagutu ja tak refer kat buku corak apa pun. 

Jari ke sosej tu?

Lepas seronok tengok dia lukis tangan kanan, aku pun sua tangan kiri "akak, tangan kiri pun nak jugak". Dia pun lukis laa corak ni. Tak sama dengan hat tadi, tapi almost similar. Sebelah tangan rm5 jadi total rm10 sebab aku buat dua belah tangan.

Ada kakak/makcik yang akan tanya "Adik, kuku nak buh inai sekali tak?" 
Nasihat aku JANGAN. Sebab dia akan charge rm1 untuk setiap kuku. Total nanti jadi rm10 untuk inai lukis + rm10 untuk sepuluh kuku = rm20. Baik pi beli inai kat kedai mydin (jalan depan sikitttt dari tempat lukis inai) lepastu balik rumah bubuh sendiri kat kuku.

Lepas dah lukis inai, masa tu pukul 3,30 petang. Aku pun rushing balik sebab takmau terlambat pi training TCol. nasib baik sempat. Sejam kemudian aku sampai uia.

Orang kata shopping ni terapi kepada stress. Hmm betul laa tu. Balik shopping tadi terus hilang stress haha. Tapi takleh laa nak buat selalu. Pokai laa nanti.

Ok lah selamat beradu gaiss. Sebelum tu, kalau siapa yang berkesempatan pada 13 september 2015, Andeka Caklempong dari UIAM akan membuat persembahan di Festival Gamelan dan Caklempong Antarabangsa 2015. Show pukul 3 petang. Pi laa support depa okay. Penat depa prektis nak dekat 2 bulan tau.

Apa-apa pertanyaan boleh contact no yang tertera okay. 

Nah teaser sikit



Dan jangan lupa jugak, 14 dan 15 September ni akan ada event The Colours of Life di CAC UIA Gombak. Hari pertama akan ada Grand Concert yang dipersembahkan oleh CiTRA-IIUM Traditional Orchestra. Malam seterusnya akan ada persembahan teater dari dua production house. And what's best is Istana Budaya dan IT Bezz sponsor event ni.

Jemput datang tau. Semua dialu-alukan :)











No comments:

I Miss My Bloggggggg

Annyeong yeorobunnnn~~~~ Wahhhh it's been a loooongggggggg time I haven't been here T.T I know I did promised myself to wri...