Tuesday 22 March 2016

Mid Semester Break, Finally!

The time that everyone has been waiting for finally arrived hoyeah.
It's mid semester break pipollll wuhuuuu
*chicken dance sikit*


Siapa tak seronok oi dapat cuti seminggu duduk diam-diam kat rumah hehehe. 7 minggu pertama ni nak bernafas pun sesak. Busy benor hidup sampai nak melekat kat bilik pun susah heh.

"Ko ni busy betul, kalah perdana menteri" - Farhana, 2016

Hmm well, still adapting to new responsibilities as one of Andeka's mainboard ((I tell you it's not easy. Hats off to previous mainboards)), busy dengan citra open day awal-awal bukak sem dulu, study lagi, plus extra class on Sunday.

Boleh kata tiap-tiap hari keluar pagi (sebab tiap-tiap hari kelas start pukul 8.30 pagi) lepastu balik malam. Kemain busy sampai daily chores (basuh, lipat, iron baju) tergendala, update blog pun tak sempat haha.

Back to midsem break, dari hari khamis lagi orang dah start balik rumah. Farhana si roommate aku tu, rabu malam dah busy packing barang. Khamis tu habis kelas pukul 1 terus dia ciao balik rumah. Untungleww.

Aku dengan erna hari jumaat tu ada exam history pukul 2.30 petang. Sambung pulak pukul 5 tu aku ada kelas niche sampai pukul 7. Tak dapek laa den nak meraso balik cuti awal. Dah alang-alang kena balik lambat, aku pun join laa show wedding abg amad hari sabtu tu.





Tahniah Abg Amad dan Kak Syakirah
Petang lepas wedding tu aku qada tidoq sat, lepastu basuh semua baju-baju sebelum balik cuti dan list kan semua barang sebelum pack. And the day ends with a late night movie. Keesokannya barulah dapat balik rumah.

Sempena cuti midsem ni, hmm banyak jugaklaa to-do-list aku. Harap-harap to-do-list ni bukan setakat sembang kencang hahaha.

MIDSEM BREAK'S TO-DO-LIST

1) Setelkan assignment FM1
Total assignment fm1 ada 4. Semua due 27/3/16. Nasib baik satu dah setel sebelum cuti.

2) Siapkan book review
Haa ni pulak assignment untuk subjek History of Islamic Economic Thought.
Kena buat book review pasal poverty. Due 28/3/16, first day lepas habis cuti.

3) Latihan Fiqh 3 - Chapter Inheritance
Sir cakap nak upload banyaaaaakkkk soalan dekat iTaaleem pasal Inheritance ni.
Kena siapkan masa cuti lepastu masa kelas hari selasa nanti sir nak tengok.

4)  Comparison of Malaysia's Country Report
Ni pulak group assignment untuk subjek Malaysian Economy.
Sir nak tengok 10 pages lepas habis cuti ni but at the time being, aku tak start apa pun lagi untuk part aku.

5) Cari bahan dan buat outline utk individual assignment ME
Supposedly hari rabu lepas habis cuti ni turn aku untuk present dalam kelas ME.
Tapi sebab ada 2-3 orang sebelum turn aku tak present lagi, kemungkinan turn aku pun akan delay.
But there's no harm for an early preparation kan. At least isnin/selasa boleh tunjuk outline kat sir in case sir nak bagi idea/komen.
Tajuk presentation aku pasal Export (Services).

6) Assignment Usul Fiqh 1
Kena tulis between 10 to 20 pages pasal 'Al-Qiyas (Analogy) as source of derivation of ruling'.
Nasib baiklaa ni group assignment, kalau tak, jenuh nak pikiaq idea nak mengarang hampir 20 muka surat sorang-sorang.

7) Update Blog
Sekarang ni ada 7 draft taktau laa bila boleh publish hmm.
More cerita basi to comeeeeee hahaha


Untuk geng Andeka yang pi trip ke Langkawi tu, semoga selamat pergi dan pulang. Have fun dekat sana :)


Selamat bercuti kawan-kawan :)






No comments:

I Miss My Bloggggggg

Annyeong yeorobunnnn~~~~ Wahhhh it's been a loooongggggggg time I haven't been here T.T I know I did promised myself to wri...