Monday 23 January 2017

ISC 2016

ISC 2016 ni merupakan edisi kali kedua buat aku.
Aku pernah tulis pasal ISC 2015 kat SINI

Masa 2015, aku join satu sukan ja, which was hockey. Tahun ni punya edisi (2016), aku decide untuk cabar diri sendiri join lagi satu sukan, which was athletic. To be specific, acara larian jarak sederhana, 1500m. Acara ni memang favourite aku masa zaman-zaman kat HSBM dulu-dulu. Kiranya kali ni, aku wakilkan hafsah untuk dua sports; hoki dengan olahraga.

It all started on 18th November 2016. sehari lepas birthday aku  Tu lah hari first untuk game hoki kategori perempuan. First game start pukul 6 kalau tak silap, tapi kapten, Syu suruh turun awal untuk stretching, warming up segala bagai.

Kalau masa 2015, tak sure lah kita panggil sistem apa, kalah mati dua kali kot namanya. Ha kita guna sistem ni. Macam ada peringkat grouping, lepas tu johan dan naib johan setiap group lawan kat semis. Tapi kali ni, depa tak guna sistem tu dah. Kali ni guna sistem liga. Maybe sebab tak ramai kot mahallah yang hantar wakil untuk hoki. Lagi satu kelainan, kali ni kami main 7 sebelah instead of 11 sebelah macam dulu.


First game kami lawan Mahallah Asma'

Lepas game lawan Asma', kami rehat lama jugak laa sebab next game kami lepas maghrib.


Sementara tunggu next game, kami relaks dulu makan sikit-sikit sambil tengok game tak-ingat-siapa-lawan-siapa.


Before our second game against Mahallah Nusaibah.

Lucky for us, dapat seri untuk game kali ni. Kenapa lucky? Sebab Nusaibah antara pencabar yang agak hebat dan kami pun memang pulun jugaklah game ni takmau bagi kalah sebab kalau kalah, rosak sikit laa chance nak dapat gold medal.

And with one win, one tie, tamatlah hari first untuk Hoki ISC 2016. Next game dijadualkan pada 21st November.

Tapi, on 20th November tu aku ada event athletics. On the same day jugak, patutnya aku join Road To Trail Run tapi terpaksa tarik diri sebab clash lepastu aku jual nombor bib aku kat orang lain yang nak join.

Namelist atlet olahraga Hafsah and their respective events

Ni bib aku untuk event olahraga.

Nervous beb sehari sebelum tu. Mana taknya, dah lama tak compete untuk track and field. Last aku compete masa form 5 dulu tapi tu pun dalam acara 400m dengan 4x400m. Last aku lari 1500m ni rasanya masa form 3 dulu kot. Gila lama.

Pagi tu, madam sangat baik hati offer nak hantarkan kami pi stadium. Dapatlah merasa sikit duduk dalam kereta takyah jalan kaki pi stadium walaupun berhimpit dalam kereta madam ahaha.

"Alaa, uolls ni kan kecik-kecik je mesti muat punya" - bak kata madam

Waktu ni tengah tahan nervous haha.




The (incomplete) Hafsah's athletics team.

Walaupun aku tak dapat medal kali ni, tapi aku puas sebab aku rasa aku dah put on my best effort masa tengah lari tu. For once, aku tak terfikir pun nak give up walaupun tengah penat masa tu. ((which I usually did back when I was competing in 400m during high school years))

Untuk event ni, ada dua wakil dari hafsah. Aku dengan Mira. 1500m ni kita kena lari 3 and a half round kalau ikut track kat stadium tu. Sepanjang lari tu, aku boleh dengar teammates yang lain dengan kawan-kawan dari team lain tengah cheer

"Go HAFSAHHHHH!!!"
"Hafsah GO! Sikit lagi tu!"
"Kemon farahhh sikit lagiiiiii" 

Bila orang cheer kat kita, plus dengan 'Good Luck' wishes dari kawan-kawan sebelum aku lari buat aku rasa macam semangat sikit nak habiskan larian aku.
Thanks guys :')

Tadaaa. Final result untuk 1500m women's category.
Finished eighth with time taken 8:19:78
Banyak lagi nak kena improve. Kena selalu turun training, kena kuat mental etc barulah boleh on par dengan Kak Seha, gold medallist untuk event ni. Hebat weh Kak Seha tu. Boleh katakan setiap acara yang dia masuk mesti dia dapat medal.
#IDOLA 

Ni masa prize giving ceremony petang tu. Kalau tak silap hafsah dapat bawak balik 4 silvers, 2 bronze? Haha tak ingatlah dapat berapa. Dah lupa.

Balik tu, terus kalut-kalut basuh baju hafsah sebab esoknya tu aku ada satu lagi game. Final game untuk hoki. Macam biasa, game kami start pukul 6 lebih tapi dah kena berkumpul kat turf pukul 5 lebih.

Tactical briefing sikit-sikit by captain, Syu. Aku yang pakai bib no 4 tu.
((dari belakang nampak macam kurus pulak k lol))




All hyped up for our match against Mahallah Sumayyah and Mahallah Safiyyah.

We were aiming for the gold medal sebab memang nampak peluang cerah, 4 wins and 1 tie. Plus, kami nak tebus balik kekalahan kat grouping stage tahun lepas. But we were denied by Nusaibah just by 2 goal differences.

Hmm sedih laa sikit sebab semua orang memang berharap nak gold. Tapi silver medal pun okey jugak. Kita dah usaha, tapi kalau memang bukan rezeki kita, siapalah kita untuk menidakkan kekuasaan-Nya.
#tazkirahpetang

So here you go, the silver medallist for ISC 2016 Women's Hockey;
HafsahHawks

Ingatkan prize-giving ceremony buat lepas habis semua game, rupa-rupanya dia nak sekalikan dengan prize-giving ceremony untuk hoki lelaki, which was on 22nd November. Tapi aku tak dapat nak join sebab ada Recital malam tu. Last-last Syu buat delivery medal dari bilik-ke-bilik sebab ramai jugak yang takleh pi prize giving ceremony.

Our silver medal :)

At last, dapat jugak aku merasa medal ISC. Tahun lepas tak dapat, 2017 mungkin dah tak join kot sebab dah nak habis belajar.



No comments:

I Miss My Bloggggggg

Annyeong yeorobunnnn~~~~ Wahhhh it's been a loooongggggggg time I haven't been here T.T I know I did promised myself to wri...